Thursday 5 November 2009

مقاله ای جالب از اقای علی ضرابی

قدرتمندترین مرد جهان

شاید کسانیکه عنوان بالا را می خوانند تصور کنند منظور از قوی ترین مرد جهان آقای حسین رضازاده قهرمان بزرگ وزنه برداری است که تاکنون مردی به قدرتمندی او دیده نشده درست است که رضازاده قویترین مرد تمام ادوارتاریخ وزنه برداری دنیا است ولی منظورنویسنده ازقدرتمندترین مرد جهان کسی است که حتی یک وزنه 3 کیلویی را هم شاید نتواند اززمین بلند کند.
اوشخصی است به نام اسامه بن لادن کسی است که سالها است دولت های بزرگ جهان پی دستگیری اوهستند ومیلیاردها دلارهزینه بدست آوردن زنده یا مرده اوکرده اند ولی اوهمچنان برمسند قدرت نشسته وبه ریش تمام ارتشبدها وفیلد مارشال های جهان وحتی آقای بوش وتومی بلر وبقیه رجال وجنگاوران جهان می خندد اوهرکس را بخواهد می کشد وهرکجا را که بخواهد آتش می زند ودرآن واحد آسمان خراش های عظیم را با خاک یکسان می کند وکاراو از فرمانداری دوزخ گذشته بلکه مالک الرقاب آن است.
اونه لشکری دارد نه توپ،وطیاره ای ونه ارتشبدهایی رنگارنگ را به خدمت گرفته. دولت های بزرگ وهمینطورنیروهای ناتو، اطراف محلی را که می گویند اوزندگی می کند محاصره کرده و درحال یورش به وی می باشند اما هیچ چیزی به اوکارگر نیست ولی هرروز درگوشه ویا گوشه هائی ازدنیا زخمی ازاو به پیکر ناتوان قدرت های نظامی دنیا می نشیند؟ دولت امریکا صدام حسین رئیس جمهورعراق را درچند هفته مثل موش ازسوراخ بیرون کشید ولی درمقابل اوآقای بوش هم سرش را پایین انداخته وانگشت تحیر به دندان گرفته. میلیاردها بودجه ملل مختلف بخصوص امریکا سالهاست صرف مبارزه با این آقای 63 کیلویی می شود همه مردم دنیا ازرجال سیاسی گرفته تا ارتشبدهای کبیر وبه نظرمی رسد خود آقای بن لادن هم ازاین ضعف جهانیان خنده اش می گیرد.
واقعاً اوکیست وازچه جنسی ساخته شده شاید قالیچه حضرت سلیمان به او ارث رسیده شاید هم اسفندیار روئین تن است. تلفن،موبایل اوهم قابل تعقیب نیست درصورتیکه تلفن بنده وشما را ظرف بیست دقیقه ردیابی می کنند. میگویند اوثروت زیادی دربانک ها دارد ولی هیچ قدرتی حق دست درازی به پول آقای بن لادن را ندارد مثل اینکه وجوه او در بانکها مثل آتش است هرکس بخواهد به آن نقدینه دست بزند دستش می سوزد.
اوباهیچ خبرنگاری مصاحبه نمی کند یعنی خبرنگاران نمی داننداین آقا درکجاست که با اومصاحبه کنند؟ ولی هرچندگاه تلویزیون ها گفتاری ازوی بخش می کند که خودشان هم نمی دانند این نوارازکجا آمده وچه شخصی آنرا برایشان فرستاده او در حالی که پرآوازه ترین انسان روی زمین هست بی نشان ونامرئی زندگی می کند گویا چندسال قبل مجله تایم می خواسته ایشان را به عنوان مردسال انتخاب کند ولی چند روزبه انتشارمجله پیامی به هئیت تحریه می رسد که وای به حال مجله تایم اگرچنین کاری بکند.کارگردانان مجله تایم فوراً انصراف خود را ازاین انتخاب اعلام می کنند.می گویند اوازسهام داران نفت عربستان سعودی است.آیا عربستان صعودی نمی تواند جلودرآمد اورا ازنفت قبضه کند.البته که نه؟
می گویند مادراوخانمی انسان ومردم دوست ودرامریکا زندگی می کند وهرچند وقت بن لادن با اوتماس می گیرد ولی جرئتی که تلفن اورا ردیابی کنند وجود ندارد ویا شاید برای ردیابی تلفن بن لادن امکانی وجود ندارد؟
این است بن لادن مردی که رکورد حسن صباح را مدتهاست شکسته است.
جالب اینکه مردم هرشهرودیار او را به نوعی که دلشان می خواهد می خوانند؟
امریکایی ها: بن، انگلیسی ها: بن لادن جنتل((Gentel benlan،
اعراب صعودی: الشیخ رئیس اسامه،
آلمانیها: shlavina بن لادن)بن لادن ناقلا)، اهالی دیترود امریکا: لاولی بن،
مردم عراق: اثامه الخبیث،
خراسانیها: ای یره گه بن لادنه) مشدی بن لادن هم می گویند)
ترکها: آرقاداش بن لادن لر(Arghadash Benladan Lar)
روسهاTavaresh: بن لادن، چینی ها: خان بن لادن،
وازهمه جالب تر ملاعمر که او را بُن بِن صدا می کند.
در هرحال او مردی است دارای عناوینی کمی کمترازخدا؟
و اما بیوگرافی محمد بن عوادبن بن لادن درسال1957میلادی (1336شمسی) در بادبه الملزنزدیکی های ریاض بدنیا آمد. اوهفدهمین فرزند پسر شیخ محمدبن لادن است. پدرش اهل یمن بود او مردی مدبر و با هوش بود بطوریکه ازباربری دربندر جده با نیروی خلاقه ای که داشت توانست در مدت کوتاهی بزرگترین شرکت ساختمانی و راهسازی را درعربستان برپا سازد.وی بیش از ده همسر دارد وصاحب پنجاه وچهار اولاد است و اسامه بن لادن تنها پسر یکی ازاین زنان است.مادرش اهل سوریه و دهمین همسر شیخ است اسامه بن لادن کوچکترین فرزند خاندان بن لادن است.او را شاهزاده عبداله مجاهد شیخ وحاجی و رئیس می نامند. قد او 190سانتیمتر و زنش حدود 75 کیلو واز بیماری کلیه رنج می برد وموهایش به رنگ قهوه ای است اولاغراندام وازعصا استفاده می کند. بن لادن تحصیلات ابتدایی ومتوسطه را در قصبه محل تولدش وتحصیلات دانشگاهی را در جده به اتمام رسانیده بن لادن با اغلب شاهزادگان سعودی دوستی نزدیک داشت. درباره بن لادن واعمال وکردارورفتار اوآنقدر نوشته اند که حتی اشاره به آنها هم از حوصله این یادداشت به دور است فقط مطلبی را که چند روز قبل یکی از نزدیکان وی که به دام نیروی امریکا گرفتار شده برای با پرسان گفته در اینجا بیاوریم. گویا بازپرس ازاو پرسیده بود آیا کسی تاکنون قصد کشتن بن لادن را نکرده است؟ اومی گوید چرا چندی پیش آشپز بن لادن به وسیله سم می خواست بن لادن را بکشد اما رازش برملا شد.وما فکر می کردیم بن لادن او را می کشد ولی او اینکار را نکرد بلکه مبلغی هم به او داد و گفت برو دیگر تورا نبینم؟ درباره بن لادن و شکل گیری طرز تفکر او و تأثیر دکتر الجواهری و عبداله عوام و عوامل دیگر موثر در شکل گیری افکار و اندیشه های بن لادن کتابهای زیادی نوشته شده در این مقاله گنجایشی برای آنها نیست.
علی ضرابی
نوامبر 2009

No comments:

Post a Comment