Monday 29 March 2010

پدر و پسر خلاف کار؟ علی جنتی هرگونه ارتباط با اتهام پولشویی یک وزیر بحرینی را رد کرد

علی جنتی هرگونه ارتباط با اتهام پولشویی یک وزیر بحرینی را رد کرد
علی جنتی، سفیر ایران در کویت

علی جنتی، فرزند احمد جنتی، هرگونه ارتباطی را با پرونده پولشویی یک وزیر بحرینی رد کرد

علی جنتی هرگونه ارتباط با پرونده پولشویی وزیر برکنار شده بحرینی را رد کرد و گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباطی با این پرونده پولشویی ندارد.

پارلمان نیوز، پایگاه اطلاع رسانی فراکسیون خط امام مجلس ایران، روز یکشنبه هشتم فروردین (۲۸ مارس) نوشت که علی جنتی، سفیر ایران در کویت، انتشار اخباری درباره دخالت او و پدرش، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در رابطه با پرونده فساد مالی و اتهام پولشویی یک وزیر بحرینی، نادرست خواند.

هفته گذشته، رسانه ای عربی از برکناری یک مقام ارشد دولت بحرین به اتهام همکاری با شبکه های بین المللی پولشویی مرتبط با سپاه پاسداران ایران خبر دادند.

به گزارش العربیه، شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، روز سه شنبه ۲۳ مارس (سوم فروردین) با صدور حکم حکومتی خود منصور بن رجب، از مقامات ارشد وزارت امور خارجه این کشور را از مقام خود برکنار شد.

آقای جنتی درباره این اخبار اظهار بی اطلاعی کرد و تأکید داشته است که چنین اتهاماتی "اساسا" نادرست است.

او همچنین درباره اتهام ارتباط میان شبکه های پولشویی در بحرین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هم رد کرد و گفت: "سپاه نیازی به پولشویی ندارد."
'اتهامات بی اساس'

اتهام منصور بن رجب، وزیر برکنار شده بحرینی، همکاری با شبکه های بین المللی پولشویی است که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مرتبط اند.

همزمان با سخنان آقای جنتی، در بحرین هم سفیر ایران، امیرحسین عبدالهیان، به روزنامه بحرینی الوسط گفت که ایران اتهامات مربوط به این پرونده را "قویا" رد می کند.

آقای عبدالهیان، اتهام ارتباط میان سپاه پاسداران و شبکه پولشویی که وزیر بحرینی به اتهام ارتباط با آن برکنار شده است را "بی اساس" خواند و پرونده قضایی منصور بن رجب، وزیر برکنار شده بحرینی را موضوعی داخلی برای کشور بحرین دانست.

از زمان استقلال یافتن بحرین (در سال ۱۹۷۱ میلادی) این برای نخستین بار است که یک مقام عالیرتبه دولتی به اتهام فساد مالی برکنار و مورد بازجویی قرار می گیرد.

اتهام منصور بن رجب همکاری با شبکه های بین المللی پولشویی است که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مرتبط است.

تصمیم برای برکناری آقای بن رجب هنگامی جدی تر شد که مقامات قضایی بحرین و کویت از قوت یافتن اتهام همکاری او با شبکه های پولشویی مرتبط با سپاه پاسداران ایران خبر دادند.

آقای بن رجب ۵۵ ساله، هفته گذشته هم برای ادای توضیحات و بازجویی مدت کوتاهی را در بازداشت به سر برد.

ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان های تروریستی بین المللی قرار داد.

ایران که در دوره های مختلفی از تاریخ بر بحرین تسلط داشت در سال ۱۳۵۰ با میانجیگری سازمان ملل متحد و در پی نظرسنجی ای که توسط نماینده این سازمان انجام شد به مالکیت بر آن پایان داد و استقلال بحرین را به رسمیت شناخت.

No comments:

Post a Comment