Tuesday 2 March 2010

سالروز درگذشت مهندس موحد

بیانیه کانون آینده نگری ایران به مناسبت سومین سالروز درگذشت مهندس نظام الدین موحد
سه سال از درگذشت یکی از شخصیتهای ارزشمند تاریخ معاصر ایران، مرحوم «مهندس نظام الدین موحد» تنها خبرنگار ایرانی که مرحوم دکتر مصدق را در دادگاه لاهه همراهی می­کرد، می­گذرد.
همه کسانی که مهندس موحد را می­شناختند، او را شخصیتی مثبت، دلسوز، آزاداندیش، دلیر، دانا و دریادل می­دانند؛ که برای آرمانهایش، که همانا تحقق عدالت اجتماعی، رفاه و سعادت جامعه بود، ازخودگذشتگی­ها کرد و الگویی بود برای جوانانی که علاقه داشتند برای بهبود وضعیت جامعه­شان تلاش و کوشش کنند.
مهندس موحد از دوستان نزدیک کانون آینده نگری و مشوق جوانان در مسیر فعالیتهای اجتماعی و نوعدوستانه بود و برای رشد جوانان وقت می­گذاشت، پرسشهایشان را با صبر و حوصله پاسخ می­داد و از تجربیات خود آنان را بهره­مند می­کرد. اصالت جامعه، برابری خواهی، توسعه گرایی، آزادمنشی، حقوق بشرخواهی و میهندوستی انسانی از اصول منشور فکری مهندس موحد بود، و ایشان با مشی اخلاق گرایانه برای نیل به این آرمانها می­کوشید و به آینده­ای روشن برای ملت ایران و جامعه بزرگ بشری در سایه این مواهب می­اندیشید.
متاسفانه مهندس موحد در زمانی کالبد خاکی را بدرود گفت که جامعه ایران بیش از هر زمانی به او نیاز داشت. او پس از خود، «مشعل» را به دست جوانان سپرد و آرزو داشت این تلاشهای انساندوستانه در سایه شناخت مسئولیت اجتماعی و مهرورزی به تمام انسانها و تفکر جوان و خلاق، تداوم و استمرار پیدا کند تا بتوان جهانی شایسته زیست انسان ساخت.
ما به نوبه خود سومین سالروز درگذشت مهندس موحد را به خانواده، دوستان و دوستداران او دلآرامی می­گوییم. روحش شاد...
کمیسیون پژوهشهای تاریخی کانون آینده نگری ایران؛ اسفند 1388.

No comments:

Post a Comment